Από τον Αλέξανδρο Ζερζελίδη, Director, Full Stack Web Developer, Webartstudio
Οι τάσεις της Gen AI εποχής
Πώς θα επηρεάσει το Generative AI τη προγραμματική δι- αφήμιση και τις στρατηγικές marketing που βασίζονται σε δεδομένα;
Το Generative AI αναμένεται να μεταμορφώσει την προγραμματική διαφήμιση μέσω δυναμικής δημιουργίας δημιουργικών σε πραγματικό χρόνο, προσαρμοσμένων σε συμπεριφορικά και συμφραζόμενα δεδομένα. Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη εξατομίκευση και αποδοτικότητα των καμπανιών. Παράλληλα, ενισχύει τη στρατηγική, βασισμένη σε δεδομένα, κάνοντας τις αποφάσεις πιο αυτομα- τοποιημένες, αλλά και «έξυπνες», μέσω προβλεπτικής ανάλυσης.
Ποιες παγκόσμιες τάσεις στην ψηφιακή διαφήμιση προσαρμόζετε στην ελληνική αγορά;
Παγκόσμιες τάσεις όπως το short-form video (TikTok, Reels), το performance-based content και τα retail media διαμορφώνουν και την ελληνική αγορά. Οι Έλληνες διαφημιζόμενοι υιοθετούν όλο και περισσότερο AI-driven καμπάνιες και omnichannel attribution μοντέλα.
Η μετάβαση από reach σε attention-based KPIs είναι, επίσης, μια σημαντική τάση που ακολουθούμε.
Ποιες είναι οι πιο υποσχόμενες λύσεις για τη συλλογή και ανάλυση data για την κατανόηση των προθέσεων των κα- ταναλωτών;
Η ανάλυση προθέσεων καταναλωτών προχωρά πέρα από τα click-based δεδομένα. Προηγμένες τεχνικές όπως sentiment analysis, heatmaps, social listening και predictive analytics, προσφέ- ρουν βαθύτερη κατανόηση της πρόθεσης πίσω από τη συμπεριφορά. Αυτά τα εργαλεία προσφέρουν real-time feedback loop για τις στρατηγικές marketing.
Σε ποια skills πρέπει να επενδύουν οι digital marketers;
Οι marketers πρέπει να επενδύσουν σε skills όπως data literacy, AI-assisted δημιουργικότητα, CRM στρατηγικές και performance analytics. Επιπλέον, η κατανόηση του martech οικοσυστήματος είναι καθοριστική για να διατηρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε έναν συνεχώς εξελισσόμενο τομέα.
