Skip to main content

Breadcrumb

Ρεκόρ 7ετίας στη μεταβολή της ευρωπαϊκής online δαπάνης το 2018

03.09.2019

Ρεκόρ 7ετίας στη μεταβολή της ευρωπαϊκής online δαπάνης το 2018

Ρεκόρ 7ετίας στη μεταβολή της ευρωπαϊκής online δαπάνης

Σε εξαιρετικά θετική τροχιά κινείται η online διαφημιστική δαπάνη στην Ευρώπη, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση Adex Benchmark 2018 του IAB Europe με την αξία της αγοράς ψηφιακής διαφήμισης να αγγίζει τα 55 δις ευρώ, επιτυγχάνοντας τη μεγαλύτερη αύξηση από το 2011 (13.9%) χάρις κυρίως στη δαπάνη στο video, το mobile και τα social media.

Η έκθεση Adex Benchmark 2018 παρέχει μια συνολική εικόνα και προοπτική της δαπάνης για την ψηφιακή διαφήμιση σε όλη την Ευρώπη, στοιχείο απαραίτητο για τη συγκριτική αξιολόγηση των τάσεων ανάπτυξης της αγοράς, του ολοένα και πιο "πανευρωπαϊκού" χαρακτήρα των επενδύσεων καθώς και του ρόλου της ευρωπαϊκής ψηφιακής οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο για τη διαμόρφωση μιας ενιαίας ευρωπαϊκής πολιτικής.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην Ελλάδα η online διαφημιστική δαπάνη αγγίζει τα 161 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά ενώ η αύξηση έναντι του 2017 ανέρχεται σε 5,8% με την κατά κεφαλήν επένδυση να ανέρχεται ωστόσο σε μόλις 14,5 ευρώ (έναντι 69,7 ευρώ που αντιστοιχεί στον μέσο ευρωπαϊκό όρο).

Με βάση τη μελέτη για 28 αγορές στην Ευρώπη, η έκθεση παρουσιάζει ότι το Search αυξήθηκε κατά 12,% για να αγγίξει τα 25 δις ευρώ παραμένοντας η μεγαλύτερη κατηγορία της ψηφιακής διαφήμισης. Παράλληλα, η δαπάνη στα social media αυξήθηκε κατά 33,7% από την περσινή χρονιά ενώ το out stream video και η mobile δαπάνη "καλπάζουν" με διψήφιο ποσοστό στις 28 αγορές. Συνολικά, το βίντεο αυξήθηκε κατά 30,9%, φθάνοντας τα 7,6 δις ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 33% της display διαφήμισης. Το out-stream video αυξήθηκε κατά 44,7% κατά μέσο όρο αντί 19,7% του in - stream video. Η συνολική mobile διαφήμιση εκτοξεύθηκε κατά 31,4% αγγίζοντας τα 22,8 δις ευρώ, κατέχοντας μερίδιο της τάξεως του 41% στη συνολική "πίτα".

"Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε μια τέτοια υγιή, διψήφια ανάπτυξη σε ολόκληρη την Ευρώπη, η οποία βασίζεται κυρίως σε κινητές συσκευές και βίντεο. Ο κλάδος της ψηφιακής διαφήμισης συμβάλλει τώρα με 55 δις ευρώ στο ευρωπαϊκό ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) και προσθέτει αξία τόσο στις ώριμες όσο και στις αναδυόμενες αγορές », δηλώνει η κυρία Townsend Feehan, CEO του IAB Europe η οποία προσθέτει: «Με την ψηφιακή διαφήμιση να αντιπροσωπεύει πλέον το 45% της συνολικής διαφήμισης σε όλη την περιοχή της Ευρώπης και τους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες προστασίας να καθιστούν τους χρήστες πιο ενημερωμένους για τις επιλογές τους σχετικά με τον τρόπο επεξεργασίας των δεδομένων τους, είναι σημαντικό να επικεντρωθούμε στην παροχή διαφημιστικής εμπειρίας που δίνει προτεραιότητα στην ιδιωτικότητα και προστατεύει τους καταναλωτές στηρίζοντας παράλληλα την ψηφιακή οικονομία της Ευρώπης".

Για περισσότερες πληροφορίες και για το πλήρες ανάπτυγμα της έρευνας Adex Benchmark 2018 τα μέλη του ΙΑΒ Ηellas μπορούν να απευθυνθούν στο γραφείο του IAB Hellas και στο mail info@iab.gr προκειμένου να τους σταλεί άμεσα.

Share on: